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राजस्थान लोक सेवा आयोग
Rajasthan Public Service Commission

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RPSC Grievance Registrationv2.0 View existing Grievance Status

परिवेदना के समुचित निस्तारण के लिए अभ्यर्थी कृपया ध्यान दें:

  • यह पोर्टल आयोग द्वारा वर्ष 2018 से विज्ञापित भर्तियों संबंधी परिवेदनाओं हेतु है। यदि अभ्यर्थी को इससे पूर्व की भर्तियों हेतु परिवेदना है तो आयोग से लिखित में पत्राचार करें।
  • आयोग से संबंधित परिवादों को ही इस पोटल पर दर्ज करें। साथ ही परिवेदना से संबंधित सभी विवरण पूर्ण व बिन्दुवार दर्ज करें।
  • शिकायत दर्ज करने के बाद, भविष्य के संदर्भ के लिए शिकायत संख्या नोट कर ली जाए।
  • यदि पूर्व में कोई परिवाद दिया है तो उसका सन्दर्भ विवरण में अवश्य दें।
  • न्यायालय में विचाराधीन प्रकरण/वादों को इस पोर्टल पर दर्ज न करें।
  • प्रस्तुत की गई किसी भी गलत शिकायत के लिए शिकायतकर्ता स्वयं जिम्मेदार होगा तथा आयोग ऐसी किसी भी शिकायत का निपटारा नहीं करने हेतु स्वतंत्र होगा।
  • सूचना के अधिकार (आरटीआई) के तहत आवेदन इस पोर्टल पर दर्ज न करें। आरटीआई के तहत जानकारी के लिए निर्धारित प्रक्रिया अनुसार ही आवेदन करें।
  • अभ्यर्थी प्रत्येक एप्लिकेशन आईडी/ओटीआर नंबर के साथ अधिकतम पांच (05) शिकायतें दर्ज कर सकते हैं
Candidates please note for proper disposal of the complaint:
  • This portal is for the recruitments advertised by the Commission from the year 2018. If the candidate has any complaint regarding earlier recruitments then he/she should correspond in writing with the Commission.
  • Register only commission related complaints on this portal. Also enter all the details related to the complaint completely and point wise.
  • After registering the Grievance, Grievance number may be noted for future.
  • If any Grievance has been filed in the past, please mention it in the details.
  • Matters under consideration in court should not be registered on this portal.
  • Complainant would be himself responsible for any wrong grievance submitted and Commission will be independent for not deal such grievance.
  • Do not file applications under Right to Information (RTI) on this portal. Apply for information under RTI only as per the prescribed procedure.
  • Candidates can submit a Maximum of Five (05) Grievances with Each Application ID / OTR Number.
 
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Content Last Updated on
Dec 09, 2024

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Ghooghara Ghati, Jaipur Road, Ajmer 305001
Helpline 0145-2635200/0145-2635212
FEEDBACK

feedback[dot]rpsc[at]rajasthan[dot]gov[dot]in

Nodal Officer Websites: Sh. Mohit Sharma ACP (Dy. Dir.)
Phone 0141-5153222 Ext. - 32017

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